söndag, mars 11, 2012

Lördagen var rätt full med aktiviteter så jag har inte hunnit svara på era kommentarer i inlägget nedan. Det kommer! Lite senare bara. Tillsammans med bilder från dagens brunch. Tills dess kan jag iallafall säga att det var en riktigt bra lördag. Brunchen hos vännerna var supertrevlig (som alltid) och efter den tog vi en sväng till Target för att leta en nattlampa till Lill-Skruttan. Hon har den senaste tiden sagt att hon villl ha en nattlampa för hon är mörkrädd. Jag tror hon är inne i någon fas igen nu (alla dessa faser som sagt) för hon drömmer väldigt mycket, sover oroligare och vaknar minst en, ofta flera gånger per natt under den senaste tiden. Hon tog själv upp detta med nattlampa för ett par kvällar sedan vid nattningen och då bestämde vi att vi skulle köpa en i helgen. Vi tog expressbussen upp till Harlem där vårt närmaste Target ligger och där hittade vi faktiskt en som vi tyckte passade. Den är egentligen ingen "riktig" nattlampa utan helt enkelt en lampa för ett barnrum. Men eftersom skärmen var lite mörkare så tyckte vi den skulle kunna bli bra. Vi köpte även en svagare glödlampa för att ytterligare dämpa ljusskenet och resultatet blev bra.


I väntan på Expressbussen mot Harlem.

Liten resenär
Lampan är egentligen grön vilket inte syns här på de här mörka bilderna. Jag ska ta en bild på den i dagsljus senare. Men visst är den rätt söt med ugglorna och den lilla ekorren som liksom tittar ut.

Nu under söndagen ska det bli riktigt fint väder igen med sol och runt 15 grader, så vi ska försöka komma iväg ut på någon liten utflykt. Inga direkta planer än, utan vi får fundera lite på det under frukosten tror jag. Men nu är det natt och jag ska gå och lägga mig, så då får även nattlampan vila.

13 kommentarer:

Desiree sa...

Söt nattlampa. Den tror jag blir jättebra. Jag minns att jag också var mörkrädd och hade nattlampa ganska länge faktiskt. Det hjälpte att veta att den var tänd och fanns där för då blev det mindre läskigt att somna. Jag måste säga att jag fortfarande har svårt för att somna i rum som är helt kolsvarta. Vill gärna att det ska komma in lite ströljus utifrån eller från annat rum. Vill kunna urskilja kontuer i ett rum. Den ni hittade var ju pasanande och fin.
Kram!

Therese sa...

Vilken jättesöt lampa!
Njut av värmen! Här i Kungsbacka är det fint väder idag. Ska strax ta en promenad och försöka få ordning på min jetlag;)
Kramar

Channal sa...

Åh vad härligt med nybakade semlor! Förstår känslan med gnisslig jäst! De måste ha varit exotiska för era vänner. Nattlampa har min 17åring fortfarande :-) Jättefin lampa! Ha en skön söndag! Här skiner solen! Kram... Anna

Annika sa...

Vilken SÖÖÖÖT lampa. DEN skulle jag vilja ha :)
Jag som älskar ugglor!
Jättegullig.
Karolina har också nattlampa, Saltis :-)
OCH idag, söndag, blir det varmt.
KRAM!!!

Sahra sa...

Fantastiskt söt lampa. Molly drömmer också väldigt mycket just nu. Inatt kom hon åter igen nedtassande. Suck. Jag sover så dåligt då. Vi har en ljusslinga tänd i hennes rum under natten. Den har ett väldigt milt lite gult ljus så den funkar bra. Kram

Fru Sederblad sa...

Vilken fin lampa och vilken otroligt söt liten loppa ;-)! Och jag saknar New York...

Charlie sa ... sa...

Nattlampa är jättebra. Den ni hittade var verkligen söt. Jag kan också tänka mig den ;)

Lovely Sunday...nu åker vi på utflykt!

Kram och ha en skön dag ute i solen!!

mitt liv som jag sa...

Vilken härlig blogg du har! Nattlampan var jättefin , min dotter (4 år) vill gärna ha tänt på natten för hon säger att hon är så rädd annars så då får hon helt enkelt ha en lampa tänd, men tror jag ska försöka få tag på en riktig nattlampa som inte lyser så starkt. Kram Jennifer

Saltistjejen sa...

Desiree,
ja den var perfekt tycker jag så här efter första kvällen/natten. Jag sov också med nattlampa på när jag var liten och gjorde det rätt länge faktiskt.
Kram!


Therese,
ja vi njuter faktiskt av värmen. Och TACK igen för jästen! Hoppas ni hade riktigt härliga dagar här i NYC! Och nu hoppas jag du får bukt med jetlaggen hyfsat fort.
Kramar!!


Channal,
ja det var gott! och känslan av färsk jäst är sååå skön när man bakar tycker jag! :-)
Fint att ni har sol ni med!
Kram!!

bettankax sa...

Jättefin lampa. Ugglor är så fina. Såg världens sötaste lilla pärluggla häromdagen i Alnarps-parken.
Jag vill också stå och vänta å Expressbussen till Harlem.

bettankax sa...

KRAM!

Saltistjejen sa...

Annika,
haha jamen du kanske ska du köpa den då? Target handlar du väl på ibland? :-)
Kram!!


Sahra,
tack! Ja, det verkar som om de drömmer mycket i olika perioder barnen. :-)
Och ja det där med barn i sängen ja. Vi har ju Ella i vår säng jämnt och har haft de senaste åren(!). Periodvis går det bra tycker jag men när hon kommer in i perioder då hon själv sover oroligare så brukar en av oss flytta ut i soffan. Ofta tar vi typ varannan natt i soffan tills det lugnat ner sig igen.
Kram!!


Fru Sederblad,
tack!! Ja jag förstår att du saknar NYC. Hoppas ni hade en bra semester här nu senast!
Kram!


Lotta,
haha jag säger till dig som till Annika: kanske ska du slå till?! ;-)
Härligt att ni drog på utflykt! Vår utflykt blev utbytt mot häng i våra kvarter med vännerna. :-)
Kram!!


mitt liv som jag,
å TACK! Vad glad jag blir! Och välkommen! Hoppas du vill fortsätta hänga här lite om du tyckte om bloggen. :-) Och du det där med mardrömmar och mörkräddhet verkar vara vanligt i de här åldrarna.
Kram!!

Saltistjejen sa...

bettankax,
tack!!
Vad roligt att du såg en liten pärluggla! Det var länge sedan jag såg en riktig levande uggla ute i naturen. Så du ser jag skulle GÄRNA vilja göra det, och du skulle gärna vilja vänta på expressbussen till Harlem.... ;-)
Kram!!